Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
UA

La Universitat d’Alacant i uWare Robotics col·laboren en l’elaboració de màscares de protecció per a personal sanitari

La Universitat d'Alacant i uWare Robotics col·laboren en l'elaboració de màscares de protecció per a personal sanitari

L’Hospital General d’Alacant ha rebut aquest dimecres 60 màscares d’alta protecció destinades al personal sanitari fruit de la col·laboració entre la Universitat d’Alacant i l’empresa uWare Robotics, dedicada a la construcció de drons submarins autònoms.

La signatura hispano-belga té la seu de producció i proves a Alacant, on han sigut elaborades les màscares mitjançant la col·laboració tècnica de la Universitat d’Alacant, que ha facilitat a l’empresa les especificacions per a elaborar-les a través de les impressores 3D de què disposa la compañía.

La Universitat d’Alacant i uWare mantenen una relació mitjançant un conveni a través del qual l’empresa es va posar a la disposició de la institució acadèmica per a col·laborar en les diferents iniciatives que s’estan realitzant davant la crisi que viu la societat per la COVID-19. El vicerector d’Investigació i Transferència de Coneixement, Rafael Muñoz, va transmetre als responsables d’uWare un dels dèficits que existeixen en aquests moments i en què l’empresa podria col·laborar. El resultat ha sigut la fabricació d’aquestes màscares d’alt nivell de protecció que avui mateix ha rebut el personal sanitari de l’Hospital General d’Alacant.

En l’actualitat el conveni entre la UA i uWare se centra en la participació d’estudiants en pràctiques en el procés de fabricació que tenen establit en la seua divisió d’Alacant per al qual té previst contractar unes dotze persones segons les seues previsions.

uWare

uWare és una empresa belga, creada fa 18 mesos, amb l’objectiu de desenvolupar xicotets robots autònoms submarins. La companyia té una dotzena de persones, que es distribueixen entre Brussel·les, on es duen a terme alguns dels desenvolupaments tècnics, i Alacant, on es duen a terme activitats d’R+D, producció i proves.

El primer producte de la companyia uWare i el robot uOne, l’objectiu del qual és mapejar i inspeccionar independentment (i sense cable) la infraestructura submarina (parcs aqüícoles, parcs eòlics, ports), els bucs dels vaixells, i també el fons marí. El robot mesura 50 cm de llarg, 40 d’ample i 40 d’alt, i pesa 12 quilos, la qual cosa permet que una persona el manege.

Actualment, uWare està duent a terme diversos projectes pilot a Seychelles (per a monitorar l’estat dels corals o la quantitat de peixos), a Bèlgica (parc eòlic enfront de la costa belga, cercar restes de naufragis) i a França (mapatge de coves i assistència d’espeleòlegs).


201